#Glory To Ukraine! Glory to the heroes!

آشنایی با ای نماد و مزایای آن برای فروشگاه های اینترنتی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

E-Namad یا “ای نماد”، یک لوگوی نمادین برای تأیید صلاحیت و سازماندهی فروشگاه های اینترنتی در ایران است و باعث می شود کاربران و مشتریان راحت تر به شما اعتماد کنند. این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می شود. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، مسئولیت ایجاد زیرساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی در ایران را بر عهده دارد. ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور مؤثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی خواهد بود. به این ترتیب، سایت‌های فروش آنلاین به تعهدات خود در قبال کاربران عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند؛ و مردم هم در زمان خرید اینترنتی با اطمینان کامل اقدام به خرید می کنند. طبق مطالعات انجام شده تأیید کسب و کار اینترنتی توسط یک مؤسسه و مرکز ثالث، بیشترین تأثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی را دارد. در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می تواند برای شکایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه کند. البته خریداران باید با جستجو در فهرست وبسایت های مورد تأیید، از صحت “نماد اعتماد الکترونیکی” به نمایش درآمده در وب سایت ها اطمینان حاصل کنند.

داشتن لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی روی افزایش بازدیدکننده های سایت و افزایش فروش نقش  مهمی دارد. از مهمترین دلایل مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– شناسایی مالک کسب و کار و امکان مراجعه در صورت بروز ایرادات احتمالی

– کامل و صحیح بودن اطلاعات کالا یا خدمات ارائه شده

– گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش

– واضح بودن روند بازگرداندن کالا و باز پس گیری پول

– محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران

– تأیید امنیت سایت توسط یک مؤسسه و مرکز ملی اعتماد

 

انواع ای نماد

سه نوع دسته بندی برای “ای نماد” وجود دارد:

نماد موقت: نماد موقت به فروشگاه های اینترنتی با حداقل معیارها داده می شود و انجام مراحل اخذ این نوع نماد به سرعت انجام خواهد شد.

نماد دائم یک ستاره: بعد از دریافت نماد موقت، کسب و کارها برای دریافت نماد دائم بررسی می شوند. فروشگاه های اینترنتی برای دریافت نماد دائم به معیارهای خاصی نیاز دارند که در قوانین سایت ای نماد توضیح داده شده است.

نماد دائم دو ستاره : معیارهای ارزیابی نماد دو ستاره به معیارهای ارزیابی نماد یک ستاره شباهت دارد؛ اما برای گرفتن نماد دائم دو ستاره به گواهی امنیت SSL هم نیاز خواهید داشت.

 

مزایای ای نماد در سایت های فروش اینترنتی

داشتن ای نماد علاوه بر افزایش نرخ بازدید، افزایش ترافیک و غیره مزایای دیگری هم دارد. علاوه بر این با وجود لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، راحت تر می توانید اعتماد مشتریان فروشگاه خود را جلب کنید. با داشتن ای نماد، فعالیت شما در اینترنت قانونی شناخته می شود و کاربران با اطمینان خاطر از سایت شما خرید می کنند. با داشتن نماد اعتبار الکترونیکی، می توانید برای دریافت درگاه بانکی خود اقدام کنید تا افراد با کارت های شتاب خود بتوانند محصولات شما را خریداری کنند. بعد از گرفتن ای نماد می توانید با اداره پست قرارداد ببندید و سیستم تحویل کالا در محل داشته باشید.

 

مدت زمان و مدارک لازم برای دریافت ای نماد

دریافت ای نماد برای سایت کار ساده ای است. برای این کار صلاحیت شما به عنوان صاحب کسب و کار باید تأیید شود و اطلاعاتی مثل آدرس و شماره تماس محل فعالیت کسب و کار اینترنتی شما نیز درست و قابل قبول باشد. با صرف هفت تا ده روز می توانید نماد اعتماد الکترونیکی را به سادگی دریافت کنید. لازم به ذکر است که برای دریافت ای نماد نیاز به صرف هزینه زیادی نیست و فقط باید هزینه های مربوط به دفتر اسناد رسمی و کپی برابر اصل کردن مدارک خود را پرداخت کنید.

برای دریافت ای نماد احتیاجی نیست حضوراً در محل حاضر شوید. اگر تصمیم به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی گرفته اید، مدارک خود را به دفتر اسناد رسمی ببرید و بعد از تأیید، آنها را با پست ارسال کنید تا درخواست شما توسط کارشناسان بررسی شود. مدارک لازم برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی توسط متقاضیان حقیقی شامل کپی از مجوز فعالیت، تعهدنامه شخصیت حقیقی و کپی اصل شناسنامه می باشد. همچنین، متقاضیان حقوقی (تجاری و غیرتجاری) باید کپی اصل شناسنامه، آگهی آخرین تغییرات آدرس، تصویر آگهی روزنامه رسمی، آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیأت مدیره، آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت، تعهدنامه شخصیت حقوقی و کپی از پروانه و مجوز فعالیت را ارائه دهند.

 

مراحل دریافت ای نماد

در ابتدا باید به سایت ای نماد به آدرس https://enamad.ir مراجعه کرده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید. سپس باید نوع دریافت نماد الکترونیک را به صورت شخص حقیقی یا شخص حقوقی مشخص نمایید. بعد از آن باید اطلاعات شخصی از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، شناسه کاربری و رمز عبور را وارد کنید و دکمه تأیید را بزنید.

در این مرحله، یک ایمیل حاوی لینک فعالسازی به آدرس وارد شده در فرم ثبت نام ارسال می شود و شما باید روی آن کلیک کنید تا حساب شما فعال شود. حالا باید مجدداً به سایت و بخش تکمیل اطلاعات بروید و به زیر منوی تکمیل فرم اطلاعات مراجعه کنید تا بتوانید اطلاعات هویتی خود را تکمیل نمایید.

فرمی که مشاهده می کنید را تکمیل کرده و تصویر اسکن شده صفحه اول شناسنامه، تصویر پرسنلی و تصویر کارت پایان خدمت را بارگزاری کنید. تلفن همراه و تلفن ثابت خود را نیز وارد کنید و روی دکمه احراز هویت کلیک نمایید. سپس باید از منوی کسب و کار به بخش افزودن کسب و کار مراجعه کرده و اطلاعات لازم و مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید. مرحله بعد به تأیید فنی اطلاعات اختصاص دارد. در این مرحله شما صحت مالکیت فروشگاه اینترنتی خود را تأیید می کنید. برای این کار باید از منوی مدیریت کسب و کار، روی لینک تأییدیه فنی کلیک کنید.

پس از آن یک بسته پستی ارسال می شود که حاوی یک کد و تعهدنامه است. باید این تعهدنامه را تکمیل کرده و سپس با حضور در دفاتر اسناد رسمی آن را امضاء کنید. کد موجود را نیز باید در بخش مدیریت کسب و کار و در قسمت صحت آدرس محل کسب و کار وارد کنید.

بعد از این مرحله، باید در نظرسنجی سازمان توسعه تجارت الکترونیک شرکت کنید و اطلاعات جامعی درباره خودتان و تعداد افرادی که مشغول به کار هستند، ارائه دهید. این نظرسنجی برای تحقیقات بازار است و صحت آنها بررسی نمی شود.

اگر پرونده شما کامل باشد، بررسی آن به ۷ تا ۱۰ روز زمان نیاز دارد.

بعد از تأیید مدارک، کارشناس سامانه ای نماد نیاز به مدارک فیزیکی دارد تا بتواند نشان الکترونیک را صادر کند. شما می‌توانید بسته پستی تعهدنامه گواهی امضاء به همراه تمامی مجوزهای کپی شده و مهر شده دفتر اسناد رسمی را برای سازمان توسعه تجارت الکترونیک ارسال کرده و کد مرسوله را به کارشناسان اعلام کنید. بعد از این مرحله، نماد اعتماد الکترونیکی برای شما صادر می شود و شما می توانید آن را به فروشگاه اینترنتی یا سایت خود اضافه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *